Interoc Byggservice söker erfaren projektledare

Motiveras du av att leda projekt och har en god förståelse för byggprocessens alla skeden? Anser du att kvalitén och det genuina hantverket ska ligga i fokus i leverans mot kund? Då kan det här vara ditt nästa steg! Interoc fortsätter sin tillväxtresa i Stockholm-Mälardalen och söker nu en engagerad och affärsdriven projektledare inom Byggservice.

Om tjänsten
I den här rollen får du vara med och bidra till uppbyggnaden av avdelningen. Du kommer att ansvara för entreprenader inom byggservice som inkluderar alla slags renoveringar, underhållsarbeten samt eftermarknaden kring projekten. Du kommer att planera, leda och se till att projekten går framåt inom givna ramar. Du driver fem till sex projekt parallellt och kommer att arbeta både mot kommunala och börsnoterade fastighetsbolag samt mindre privata fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Här får du stora möjligheter att vara med och påverka. Arbetet bedrivs självständigt med stort ansvar.

I detta ansvar ingår det exempelvis att:

  • Att skapa en projektorganisation med tilldelade resurser
  • Planera och arbetsleda det dagliga arbetet i projekten
  • Rapportera och leverera prognos- och kostnadsuppföljning i projektet
  • Säkerställa att projektorganisationen, myndigheter och kunder uppdateras med för projektet nödvändig information
  • Säkerställa att arbetsmiljöansvar och etiska riktlinjer följs
  • Vara med på garantibesiktningar
  • Åtgärda besiktnings anmärkningar
  • Hantera garantiärenden

Du utgår ifrån Solna och verkar inom området Stockholm - Mälardalen. Du rapporterar till affärsområdeschef.

Är det här du?
I den här rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av att ha drivit egna projekt inom bygg och fastighet. Vidare har du god erfarenhet av kalkyl och har arbetat mot budget. Framför allt är du genuint intresserad av det du gör och sätter affären, kvalitet och nöjda kunder främst.

Vidare har du:

  • En byggteknisk utbildning alternativt har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet
  • Minst fem års yrkeserfarenhet och två år i rollen som projektledare
  • Vana av ekonomisk uppföljning och styrning
  • God förmåga att planera och dokumentera
  • Erfarenhet av projektförsäljning
  • Erfarenhet av och intresse för ledarskap

För att trivas i den här rollen motiveras du av att arbeta i en organisation där du får möjlighet till att vara med att påverka och utveckla verksamheten. Du är en driven och öppen person som har ett genuint intresse för projektledning och tycker om att motivera och leda andra. Du har en god branschkännedom och tycker det är intressant att hålla dig uppdaterad om branschen. I den här rollen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ samt lyhörd då du kommer att ansvara för många kontaktytor både inom och utanför organisationen.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Interoc med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Kamilla Envall på 08-120 50 432. Urvalet av ansökningar sker i mitten av augusti. Välkommen in med din ansökan!

Ansök

Kontaktperson

Dela