Interoc lanserar en ny varumärkesidentitet

För att kunna kommunicera målinriktat och hänga med i både branschens och samhällets utveckling insåg vi att vi behövde förändra och spetsa vår kommunikation, för att samtidigt anta en tydligare position på marknaden.

Förändringsprocessen påbörjades i april 2020 där vi inledde ett samarbete med ett studentteam från Berghs School of Communication. I tre månader har vi tillsammans arbetat fram Interocs nya varumärkesidentitet bestående av en ny varumärkesplattform, kommunikationsstrategi och visuell identitet.  Vår logga har fått sig en uppfräschning tillsammans med vår webbsida, vilka bara är två av många förändringar som kommer spegla Interocs nya position. 

Varumärket Interoc står för den kompetens, effektivitet och det ansvar, som vi erbjuder i alla våra tjänster. Det är viktiga värden för oss, som vi är otroligt stolta över och som vi prioriterar i vårt arbete. Målet med den nya kommunikationen är att bygga relationer, nya som gamla, samt stärka kundens förtroende för att Interoc har den kompetens som krävs för att utföra bästa möjliga arbete.

Vi ser verkligen framemot den här förändringen och att få visa omgivningen allt vi har tagit fram. I augusti/september 2020 kommer “nya Interoc” lanseras och arbetet med att byta ut logotypen kommer pågå successivt under hösten.

Kontaktperson

Dela