Rollen som platschef innebär att du ansvarar för ett eller flera projekt. Förutom projektets genomförande har du även ansvar för planering, personal, kvalitet, tid och ekonomi. Tillsammans med engagerade medarbetare och underentreprenörer driver du projekten från start till mål.
Utifrån din bakgrund, erfarenhet och vilja till utveckling har du själv en stor möjlighet att tillsammans med affärsområdescheferna forma och utveckla ditt ledarskap eller andra specifika kompetenser.
Arbetsuppgifterna kan se mycket olika ut beroende på projekt och i vilket skede projektet befinner sig i. Interoc driver projekt inom exempelvis ROT, nybyggnation, infrastruktur, kommersiellt eller industri vilket är meriterande av erfarenhet inom olika områden.
Rollen som platschef innebär att du leder samarbetet med kunden, det egna projektteamet och med underentreprenörer. Det kräver ett bra ledarskap och en mycket god samarbetsförmåga. Platschefen bygger projektteamet av arbetsledare, yrkesarbetare, entreprenadingenjörer, inköpare och underentreprenörer.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarområden:
· Projektering
· Kalkyl
· Inköp/upphandlingar
· Resurstillsättning
· Personalansvar
· Ekonomiskt ansvar för projekt
· Kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
· Det förekommer resor inom tjänsten vid projektens genomförande.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som platschef med flertalet lyckade referensprojekt.
Eftersom du driver projekten behöver du ha ett tydligt ledarskap och kunna arbeta strategiskt med ett strukturerat arbetssätt. Som person är du handlingskraftig, förbättringsorienterad, lojal, nytänkande och van att anpassa dig efter nya situationer. Genom ditt ledarskap har du en god förmåga att skapa engagemang, bygga förtroende och kommunicera samt skapa bra samarbeten med personal, beställare och underentreprenörer. Du är väl medveten om att samverkan är en förutsättning för framgång och skapar ett värde i verksamheten.
För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av:
· Minst 5 års erfarenhet av rollen som platschef.
· Erfarenhet av projekt med omsättning över 100 miljoner
· Högskoleingenjör alternativt motsvarande kunskaper/erfarenhet som vi bedömer likvärdiga.
· God dator- och systemvana, prognosarbete, tidplaner, personalansvar och arbetsmiljöarbete.
· Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
· B-körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har goda kommunikativa kvalitéer då det dagliga arbetet innebär kontakt med kunder, medarbetare och samarbetspartner.
Vi ser även gärna att Du är en strukturerad, stabil och engagerad person med förmåga att leda och inspirera andra. Vidare tar Du aktivt ansvar och vet vad som ska göras genom att ta egna initiativ.
Om oss
Interoc är byggföretaget som erbjuder både specialisten och helhetslösningen. Vi erbjuder hållbara specialisttjänster och totallösningar för byggprojekt inom nyproduktion, underhåll, renovering och utveckling av fastigheter och bostäder. Med vår spetskompetens levererar vi hållbara totallösningar inom så väl renovering som nyproduktion och utveckling av fastigheter.
Interoc grundades 1950 och flera av verksamheten har en historia som sträcker sig många decennier tillbaka. Huvudkontor ligger Solna. Idag är vi ett 30-tal anställda. Hos oss är det korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter då vi är inne i ett positivtutvecklingsskede.
Låterdetta intressant?
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt till jobs@interoc.se eftersom vi löpande läser ansökningar och kallar intressanta kandidater till intervjuer.
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att kontakta Patrik Wågensand, VD,
patrik.wagensand@interoc.se tel. 0708-12 90 29
Välkommen in med din ansökan!